Toepassen van online marketing

Nieuws

Door de huidige digitalisering is internet marketing niet meer weg te denken. De consument is steeds meer actief op het internet. Dagelijks worden er miljarden zoekopdrachten uitgevoerd in de verschillende zoekmachines, waarvan de zoekmachine Google op afstand de grootste is. We kijken series en films op het internet, kopen producten steeds meer online en zoeken informatie steeds meer op het internet. Met online marketing kan je ook veel gerichter targetten op jouw specifieke doelgroep, waardoor kans op een verkoop groter is. Om jouw doelgroep te bereiken zijn er verschillende online marketing kanalen die ingezet kunnen worden:

  • SEO
  • SEA
  • CRO

SEO

SEO staat voor search engine optimization. Dit wordt over het algemeen gezien als het grootste online marketing kanaal. Bij het optimaliseren van SEO kom je hoger te staan in het organische verkeer van Google. Het optimaliseren van SEO is in principe gratis maar kost erg veel tijd. Tevens moet je nodige kennis hebben om SEO effectief in te zetten. Daarom zijn er veel bedrijven die dit onderdeel uitbesteden aan een online marketing bureau. Bij SEO zijn er verschillende onderdelen die van invloed zijn op je ranking:

Content

Het schrijven van kwalitatieve content is een belangrijk onderdeel voor het verbeteren van je SEO. Bij content schrijven beschrijf je eigenlijk waar jouw pagina over gaat.  Hierdoor kan Google goed begrijpen hoe jouw website in elkaar zit en welke producten jij aanbiedt.

Technische aspect

Ook het technische aspect van jouw website is belangrijk. Als jij zelf gaat online shoppen en de website laad zeer langzaam zal dit tot ergernis leiden. Google kijkt hier het zelfde naar en zal dit meenemen in de beoordeling. Andere technische aspecten zijn het juist plaatsen van H-tags en rich snippet.

Backlinks

Backlinks zijn andere website die naar jouw website linken. Bijvoorbeeld een startpagina die jouw website verwijst.  

SEA

SEA staat voor search engine advertising. Bij dit kanaal betaal je om boven aan Google te staan. Het voordeel hiervan is, is dat je direct boven aan Google staat als je betaald. Het nadeel van SEA is dat je niet meer vertoont wordt op Google als de geldkraan dicht gaat. Bij Google Ads betaal je elke keer als iemand op jouw advertentie klikt. De klikprijs is afhankelijk van het zoekvolume van het zelf gekozen zoekwoord. Hoe meer zoekvolume jouw zoekwoord heeft, hoe duurder de klikprijs.

CRO

CRO staat voor conversie optimalisaties. Hierbij wordt er onderzocht welke pagina’s op de website verbeterd kunnen worden, om zo veel mogelijk conversies binnen te halen. Op basis van data kan er bijvoorbeeld naar voren komen dat een bepaalde pagina’s een hoog verlatingspercentage heeft. Deze pagina’s worden dan aangepast en getest.

Geef een antwoord